skip to Main Content

ALLMÄNNA VILLKOR

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument/företag gör en beställning via vår mail eller lägger en order via vår webshop. Beställning är bindande och ett avtal mellan dig och ANAB AB (556738-7971) ingås. När en order kommer in skickar vi normalt en bekräftelse via mail att vi fått din beställning nästkommande arbetsdag. Om du ångrar din beställning, vill ändra den eller om din bekräftelse uteblir kontakta omgående ANAB AB på mailadress [email protected] eller telefonnummer 0585-100 18. Vid hög arbetsbelastning kan bekräftelse på att vi fått din besällning dröja längre. Om du efter en vecka inte fått någon avisering eller bekräftelse från oss kontakta oss på 0585-100 18 eller [email protected].

Betalningsalternativ

Våra betalningsalternativ är förskottsbetalning, kortbetalning, swish eller betalning mot efterkrav (postförskott).
Vid förskottsbetalning måste detta anges vid beställning, om så ej är fallet förbehåller vi oss rätten att skicka ordern mot efterkrav samt debitera kunden den efterkravsavgift som uppstår.
Vid förskottsbetalning skickas en förskottsfaktura till kunden via mail, ordern skickas sedan när betalningen finns bokförd på ANAB ABs bankkonto.
Vid efterkrav skickas ordern och kunden betalar sedan när paketet hämtas ut hos ombud.
Vid kortbetalning accepteras för närvarande enbart VISA och MasterCard. När du betalar med betalkort hanteras betalningen i vår betalväxel av vår betalningspartner Swedbank Pay för att garantera snabb och säker betalning. Vid köpet krypteras informationen så att ingen obehörig kan komma åt den. ANAB tar ej ut någon extra avgift då du använder denna betalningsform. Vid kortbetalning dras pengarna på ditt kort direkt när du genomför ditt köp.
Vid valt betalstätt swish signeras köpet i Swish-appen med BankID.
Outlösta paket och brev debiteras med 300SEK som faktureras via brev eller mail.
Alla beställningar som görs från andra länder än Sverige ska förskottsbetalas.

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-7 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Vid förskottsbetalning, kortbetalning eller swishbetalning skickas produkterna så fort vi fått betalningen registrerad hos oss. Vid efterkrav skickas produkten efter att vi tagit emot ordern.
Vid beställning av produkter som ej finns i lager kan det vara längre leveranstid. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på [email protected].

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Bankuppgifter
Bank: Lekebergs Sparbank, konto nr 8164-6, 4 225 057-1
Bankgiro: 203-1599

Sweden International Bank Account
BIC=Bank Identifier Code: SWEDSESS
IBAN=International Bank Account Number: SE7880000816460042250571

Ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal har betalaren 14 dagars ångerrätt.
Om ångerrätten nyttjas betalar kunden själv frakten tillbaka samt bifogar kvitto för produkten. Specialbeställningar återköps ej.
Om du ångrar ditt köp kontaktar du oss på 0585-100 18 eller mailar oss på [email protected] för godkännande innan du skickar paketet. När du fått godkännande skickar vi en returblankett som ska läggas i paketet tillsammans med kopia på kvitto/faktura för köpet.

Force Majeure

ANAB AB svarar inte för förseningar och liknande orsakade av omständigheter ANAB AB inte kan råda över ex. krig, arbetskonflikt, naturkatastrofer eller liknande.

Allmänt

Om köparen är näringsidkare gäller garantin enbart för produkten som är köpt hos ANAB AB. ANAB AB svarar ej för eventuella förluster, ex. utebliven vinst, merkostnader/merjobb eller rese/transportkostnader.

ANAB AB reserverar sig för prisändringar, momsändringar, avgifter, valutaförändringar och liknande som står utanför vår kontroll.
ANAB AB förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden, vi rekommenderar därför att Kunden håller sig uppdaterad på www.anabint.se för att bli varse om eventuella ändringar.

Produkter

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Garanti

Vid garanti- och andra serviceärenden står kunden för frakten till ANAB AB och vi står för frakten från oss till kunden. Observera att för att garantin ska vara giltig måste kunden förvissa sig om att produkten är korrekt innan montering och att produkterna har hanterats enligt standard och inte ha utsatts för större påfrestningar än vad som är att betrakta som normalt. Allt ansvar ligger hos montören av produkterna, det är också montören som gör bedömning om någon produkt ska monteras och hur det ska monteras. Det finns ingen garanti för den som slarvar eller hanterar produkterna felaktigt! Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstår på grund av produkten. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Observera att ANAB AB förbehåller sig rätten att bestämma om åtgärden ska vara pengar tillbaka, reparation eller ny produkt vid reklamations- och returärenden.
Vi lämnar 1års garanti till företag och 2 års garanti för privatpersoner om inte annat anges.

Reklamation

Efter att du har tagit emot produkterna rekommenderar vi att du så snart som möjligt undersöker om leveransen motsvarar orderbekräftelsen, om produkterna har blivit skadade under transporten eller om produkterna annars har fel eller brister. ANAB AB förbehåller sig rätten att bestämma om åtgärden ska vara pengar tillbaka, reparation eller ny produkt vid reklamations- och returärenden. Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera fel på en vara inom tre år från det datum du tog emot varan, under förutsättning att felet är ursprungligt. Eventuella fel ska anmälas till oss inom 2 månader från att det upptäckts. Vid köp genom företag har köparen 2 års reklamationsrätt enligt köplagen.

Vilka uppgifter delar vi?

Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DB Schenker.

Back To Top